Alla inlägg under februari 2010

Av Thomas - 22 februari 2010 12:19

Så var det precis det där som jag inte ville skull ske och bli trasigt och att träningen och målet jag hade gick i stöpet.


Det som hände på tidigt på torsdagens förmiddag den 4 feb va att det small i ryggen, shit tänkte jag nu är det kört, precis så vart det också.

inlagd på sös och 12 dagar senare är jag här.

Som tur är så var det inte diskbråcket som jag opererat som gick sönder som först befarades, men istället ett grymt ihopklämd muskel och nerv vilket resulterat i att jag tappat styrka o känsel i höger ben.

Så nu är  det bara att invänta att det släpper och en massa smärtstillande och muskelavslappnade samt tens apparat,( Nerv stilmulator) på ryggen.

Tillsvidare så är jag sjukskriven och inväntar att få komma till ett rehabiliteringscenter i nacka för ordentlig ryggträning.


Efter det så får vi se vad som kommer ske vidare men jag ska försöka skriva här så gått det går om allt träning.


Precis när man va så nära till att va i rätt bra form så händer det åter igen, jag har sån ofatbar otur, helt otroligt, jag e så besviken men vad hälper det nu??

    

Av Thomas - 2 februari 2010 22:02

Helt underbart, jag gjort ett pass till idag och det kändes helt enormt bra  med styrka och full med energi. På nåt sätt idag så har jag haft energi o sån styrka, även om jag plockat hur mkt fysiskt på jobbet och långt över dom andra, och borde vara trött så är jag dock inte det. Det som driver mig nu är bara inställningen mot tävlingen som jag har framför mig och att ryggen skall hålla nu. En låt som driver mig hårt framåt är no easy way out (från rocky) blir helt galen och få sån andrenalin i kroppen att jag igentligen kanske borde ta det lungt, nejdå vi ökar pressen istället. Att ha varit  borta 8 månader och sjuk två gånger med pencilin i kroppen stoppar faan inte mig. 

Nu däremot e jag slut körd när klockan är 22.00 och vi genomfört ett hårt

 pass på 1tim. Dags o gå och sova samt vila imorn onsdag så musklerna får återhämta sig.

Åter torsdag med ny frisk styrka och energi av bara den....

      


Av Thomas - 1 februari 2010 21:58

Nu efter 5 dagar uppehåll från träning pga halfluss så e jag åter på banan igen,trots att jag ännu äter pencilin så ska det fan i mej inte stoppa mig några fler gånger fram till tävling.

Som vanligt idag vart det uppvärming på step up maskin sen  biceps, triceps, underarmar,handleder, mage,bröst, rygg och lite sido tryck på det. Känns lite segt ,men ändå fortfarande lika motiverande som innnan. Jag har ju det perfekta energi kicken om man är trött, rosenrot. , natur läkemedel,  är som 3 koppar kaffe. funkar perfekt när man är trött , samt rocky sound track när man skall träna vad kan bli bättre?? yeh nu ska vi fixa det här.... Som grädden på moset också så såg vi på the wrestler och rocky filmerna igår för o få det absolut bästa tänkbara energin o tränings suget. Livet är bra underbart ibland när man får resultat  på kort tid. :-) Ser verkligen fram emot at få göra komeback o få andas in armbrytning i  lungorna o va i hetluften igen woow... feel soo goood.

Ser fram emot imorn nästa träningspass.

         

Ovido - Quiz & Flashcards