Alla inlägg under februari 2009

Av Thomas - 23 februari 2009 19:59

Så va det åter dags för att få till formen till SM i strömsund 1-2 maj.

känner mig motiverad o , energin växer , dags o börja träna stehårt från och med nu och 2månader framåt.

Träningen kommer att bestå av mycket uthållighet, seghet, styrka o teknik blandat med armbrytar övningar.


Varje morgon börjar  vi med ordentlig frukost med stor portion havregrynsgröt 4 mackor, 1 glas juice och en kopp kaffe,sen ett stadig varierad lunch och ett mellan mål , macka och en proteindrink sen att gå med grippers (Handstärkare) varje dag fram o tillbaks till jobbet, efter det blir det stadig varierad middag och träning som bla biceps o triceps, rygg, axeln bröst, magövningar och framför allt bordsträning till att börja med sen får vi se under tiden vad som händer....


 Nu är det eye of the tiger focus som gäller från och med idag och 2 månader framöver. Ska bli stark o få det resultat jag har planerat ut, och resultatet av allt slit ska bevisas på bordet om 2 månader.


Mer info om träningsformen updateras fortast möjligast.


 Thomas :-)

Av Thomas - 21 februari 2009 23:50

 Så då va det den årliga tävlingen golden arm och jag Thomas ska deltaga i

-60kg pro höger o vänster arm. Jag hade dock inte tränat fullt ut inför denna tävling pga våran vän o webbdesigner johan har precis hastigt oförståeligt lämnat oss, tanken var ju att han skulle åka med ,men dock så blev det inte så och förlusten är stor, saknaden efter honom är likaså, inte heller gunnar  kunde åka med av andra orsaker,så vi vart själva jag o maria att åka dit.

Hade inga förväntningar alls o motivationen va inte alls på topp,som ni kanske förstår,men jag tänkte för mig själv att , det få gå som det går, bara jag kommer igång så kommer det nog lösa sig o bli bra i slutändan...


Så när det va dags för vänster klassen så tänkte jag faktiskt på johan och han klassiska kommentar vi löser det. mycket riktigt så gjorde det också...

Helt oförväntat plockade jag 2st i vänster utan att själv fatta att jag hade gjort det, näst intill helt otränad också.

Vad säger man då? tur eller att jag hade stödet från maria, johan, anders neidan, mfl eller att jag är nog trots allt är stark i grunden.

Jag kände enorm lättnad och en sten har satts i rullning , nu vet jag att har chans att ta fler i viktklassen. pga innan hade jag inte tagit nån.

När det va dags för höger klassen så  gick det inte alls, men det kanske beror just på att dom är höger hänta och jag vänstehänt?


Trots allt hade jag o maria väldigt kul o jag kände mig framförallt väldigt nöjd med tävlingen. Nu är det bara att träna på till nästa tävling o då ska jag vara ännu bättre , små steg kan bli stora steg i slutändan...


 Thomas :-)


Av Thomas - 13 februari 2009 15:10


 Johan våran grundwebbdesigner o skapare av hemsidanoch för

 tyresö armbreaker samt en enorm god och varmhjärtad vän du är  enormt saknad och komer alltid finnas med oss.

 Det du skapade för oss va otroligt och du gav mig Thomas en ny energi när jag hade tappat den,du ledde in mig på rätt spår igen o jag vill tacka dig för alla år vi har umgåtts o det fina vi har upplevt. Vi inom tyresö armbreaker tänder ett ljus för dig som alltid kommer lysa för dig. Du gjorde stor skillnad för mig o maria o tyresö armbreaker.

Du kommer alltid vara ibland oss var än vi är,tankarna går till dig och din familj. Vi ska föra din anda vidare.


 Tack för allt vår vän Johan tårtan thorin (miss you forever)

Av Thomas - 12 februari 2009 20:47


 Tanken med denna blogg är att den ska uppdateras med händleser följd av träningsdagbok,resultat info från träningar,tävlingar och diverse annat  som tillhör tyresö armbreaker o dess kategori.


väl mött/ Thomas - Tyresö armbreaker!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards